Åpningstider jul/nyttår, se her  |  NB noe lengre sendingstid på bestillingvarer i ferien

VÅRE JULEGAVETIPS – SE HER

Norsk nettbutikk

Frakt fra 79.-

Retur og reklamasjon

Angreretten – Retur

For kjøp i nettbutikk og over telefon gir private personer 14 dagers angrefrist fra det tidspunkt vedkommende mottar varen, i følge ifølge angrerett-loven. Det betyr at dersom du angrer på et kjøp du har gjort hos oss, kan du returnere varen innen 14 dager etter at du mottok den og få salgssummen refundert. Varen som returneres må være i vesentlig samme stand som da du mottok den. Varen returneres til avsenderadressen.

Angrerettloven gjelder ikke for kjøp og avtaler mellom virksomheter.

Angrerettloven gjelder ikke for kjøp i butikk

Angrerettloven – Lovdata.no

Hvordan angre / returnere nettordre

Løsning 1: Besvar ordrebekreftelsen som du har fått på epost, og skriv TYDELIG at du benytter angreretten og kansellerer kjøpet. Dersom din ordre ikke er pakket eller satt i produksjon, vil vi stanse din ordre og behandle din retur.

Løsning 2: Er din ordre allerede under behandling, på vei, eller du har mottatt ordren fra oss, så kan du besvare ordrebekreftelsen og returnere varene tilbake til avsenderadressen. HUSK: Pakkseddel med ordrenummer, ditt navn mobil epost og adresse må ligge med i forsendelsen. Har du ikke ordre/pakkseddel kan du legge med et utfylt “angrerettskjema”

ANGRERETTSKJEMA – klikk her – FYLL UT OG SEND INN

Returkostnad dekkes av kjøper

I følge “Angrerettloven” skal returkostnadene bæres av forbrukeren.

Oppgjør

Så snart vi har mottatt og behandlet din retur, vil beløp på de returnerte varer bli tilbakeført til deg.

Varer som ikke kan returneres

Metervarer, produserte varer og tilpassede varer tas dessverre ikke i retur – i henhold til kjøpsloven § 22 første ledd bokstav e. Varer som er tilpasset, modifisert, klippet eller tilskåret kan ikke returneres. I tilfeller der varen likevel kan omsettes kan en kompensasjon avtales mellom kjøper og selger.

REKLAMASJON

Reklamasjon på forsendelse

Kommer ikke forsendelsen frem? Eller er det synlige skader på forsendelsen?
Transportøren må registrere synlige skader før du signerer på at du har mottatt forsendelsen. Ta bilder!
Det er transportøren som skal motta din reklamasjon. Oppgi sendingsnummer/sporingsnummer og registrer her:
https://www.postnord.no/kontakt-oss/
https://www.postnord.no/tjenester-privat/klage/
https://www.posten.no/kundeservice/kontakt-oss

Reklamasjon på forsendelse må skje innen fem virkedager etter mottak.

Reklamasjon av vare

Vi anbefaler av bevisets hensyn at reklamasjonen først sendes skriftlig til selger.
Besvar ordrebekreftelsen du fikk på epost ved bestilling, og beskriv problemstillingen.
Legg med bilder. Hvis en vare skulle ha feil eller mangler kan kunden ha krav på at feilen blir rettet, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet ihht kjøpsloven.

Har du ikke ordrebekreftelsen? Registrer din sak her med samme navn, adresse og telefon som i bestillingen: https://industrisom.no/kontakt/

Vi vil normalt bekrefte din henvendelse innen 2-3 virkedager.
Dersom varen må sendes i retur og reklamasjon bekreftes, så refunderes også fraktutgiftene.

Generelt om reklamasjon

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Selger kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Reklamasjon må rettes mot selger av det aktuelle produkt dvs Industrisøm AS

Ikke send oppkrav til Industrisøm

Vennligst ikke send returpakker i oppkrav. De vil ikke bli innløst.